Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?

Pressmeddelande

UPPDATERING 1 - Problem att nå vården på telefon

Kontaktperson

,
Telefon:
E-post:

  • Publicerad: 2018-03-05
  •  Källa: Region Norrbotten

Felsökning visar att felet ligger hos leverantören TDC.

TDC Danmark, som är Region Norrbottens leverantör av telefoni, arbetar nu på att avhjälpa problemet. 

Fram till att TDC har löst uppgiften är telefonisystemet Call me fortfarande ur funktion i hela Norrbotten. Inga inkommande samtal tas emot och uppringning för tidigare mottagna samtal görs inte automatiskt.

1177 Vårdguiden på telefon fungerar
Ring 1177 om du behöver sjukvårdsrådgivning. Sjuksköterskorna på 1177 Vårdguiden ger dig råd och vägleder dig rätt i vården. Öppet dygnet runt.

Kontaktperson







5 mars 2018
Kommentera sidan

Kommentera innehållet på sidan

Här kan du skicka in synpunkter eller kommentera innehållet på den aktuella webbsidan.
Det du skriver här skickas till Region Norrbottens webbredaktion.

Om du behöver kontakta vården ska du inte använda detta formulär. Ange inte några personuppgifter här.

Kontakta istället din hälsocentral eller vårdenhet via telefon eller genom att logga in på 1177 Vårdguidens e-tjänster.

* = Obligatorisk uppgift

    • Bild för användarverifiering